Zoeken
Menu

De Jaga-Mookum challenge roept deelnemers op voor 1 juli hun ideeën in te zenden voor een functioneel accessoire rond verwarming in ruime zin. De winnaar wordt opgenomen als designer van Mookum en wint 4.000 euro. Zijn of haar creatie wordt online aangeboden in de webshop van Mookum en is ook verkrijgbaar via Jaga. Op 14 mei wordt het startschot gegeven met een gratis toegankelijke kick off in het Experience Lab van Jaga.

Voor het design tijdens de Jaga-Mookum challenge gelden de volgende criteria: het object moet in natuurlijke materialen worden vervaardigd, met aandacht voor het ecologische aspect en ‘cradle to cradle’ gedachtegang en met een productieprijs van maximaal 50 euro Het moet bovendien een functioneel accessoire zijn rond verwarming in ruime zin. De designer met de beste inzending krijgt een juryprijs en een publieksprijs van beide 2.000 euro, een communicatiecampagne voor het product met een persbericht, opname in de nieuwsbrief, lancering in de online shop en publiciteit via social media.

Kick off 14 mei
Tijdens de kick off zal Jaga’s CEO Jan Kriekels het brein inspireren van designers, studenten, klanten en iedereen die zich geroepen voelt om ideeën rond verwarmingsaccessoires om te zetten naar producten. Ideeën kunnen reeds tijdens de kick-off getoetst worden bij de product designers van Jaga. Wie aan de slag wil, kan dus van tevoren al feedback krijgen, dat vergroot de kansen op winnen. Tijdens de kick off kan ook worden genetwerkt om een partner te vinden voor een co-creatie. Wie aanwezig wil zijn is van harte welkom op 14 mei ’s avonds in het Experience Lab van Jaga in het Belgische Diepenbeek, nabij Hasselt, van 18 tot 21 uur. Aanmelden is noodzakelijk.

Platform voor designers en consumenten
Via het platform Mookum ontmoeten designers en consumenten elkaar. Het creëert een wereld van innovatieve design & lifestyle producten die zijn afgestemd op de behoefte van de hedendaagse consument. Consumenten lanceren er hun ideeën of behoeften en dagen designers uit een nieuw product te ontwikkelen dat hieraan tegemoet komt. Designers die de uitdaging aangaan, kunnen hun voorstel online insturen en de consumenten stemmen daarna op hun favoriete inzending.

Ook interessant